Aktuálně ze školy

Jaro u prvňáků

Jarní čas v prvních třídách jsme si zpestřili několika projektovými dny. Svým programem nás nejprve zaujala paní včelařka Kristýna. Dále jsme si zopakovali své znalosti o koloběhu vody s Kapkou Jarmilou. A co by to bylo za jaro bez návštěvy zvířat, nejlépe na Farmě Radonice. Máme se krásně. 

PRVŇÁCI

111111121113111411151116111711181119

Obora Žleby

Za bílými jeleny se do Žleb vypravili žáci 4. A a 4. C. Přijeli nadšení a napsali:
Průvodci nám představili zvířata ze záchranné stanice Lipec. Poté jsme se dozvěděli, z čeho a jak se vyrábí luk a vyzkoušeli si střelbu z luku. Někteří jsme se vyfotili s dravcem na ruce. Poté jsme se s průvodcem odebrali k oboře, pozorovali jsme bílé jeleny při krmení a povídali jsme si o nich. Nakonec nám průvodci ukázali lety dravců a sov a povídali nám o jejich životě. Moc se nám vše líbilo.

zleby 1zleby 2zleby 3zleby 5zleby 6zleby 7zleby 8zleby 9

No Backpack Day - Den bez batohů

No Backpack_Day

Škola v přírodě na Benecku

Ve dnech 15. – 19. 4. jsme se my z 2. C a 4. A vydali na školu v přírodě do Krkonoš. Téma celého týdne bylo Cesta kolem světa. Na letišti jsme zažili kontrolu pasů, čekání v bezcelní zóně i nástup do letadla. Navštívili jsme Brazílii, Japonsko a Jihoafrickou republiku. V Japonsku jsme měli k večeři rizoto a místo příborů dřevěné hůlky. A večer byla skvělá „bojovka“ – hledání pokladu císaře Naruhyta.

Na škole v přírodě jsme si užili spoustu her, dobrodružství, učení, legrace a výborného jídla. 

svp1svp2svp3svp4svp8svp9svp91svp92

Zvířata na dlani

Během výuky přírodopisu měly děti ze 6. A i 6. C možnost sáhnout si na hady, pohladit činčilu, překonat svůj strach z pavouků – sklípkanů, pozorovat štíra i škrtiče při lovu kořisti, obdivovat zblízka agamu nebo gekončíky. Roztomilý králíček v náruči už byl jen třešničkou na dortu dvouhodinovky plné zážitků. Díky paní Novotné jsme prostě měli zvířátka doslova na dlani.

zvířata1zvířata2zvířata3zvířata4zvířata5

Workshop ve 3.C - "Tvoříme společný obraz"

Celý den jsme pracovali - tvořili s naším fyzickým tělem, emocemi, pocity, zvukem, barvami, energiemi, sebevyjádřením, vodou v našem těle a přenosem informací, které přijímáme z venkovního světa.

Téma, které by měl umět uchopit každý z nás - díváme se vnitřním zrakem do sebe, vnímáme své tělo, pocity, potřeby, vyladění, zvuky, vibrace, své kamarády, prostor... Propojujeme se v energiích...

Jsme tu společně, ale zároveň každý sám za sebe... Jsem JEDINEČNÝ/Á a moje role v tomto životě JE DŮLEŽITÁ a NEOPAKOVATELNÁ...

Mám rád/ráda sám/sama sebe, své tělo, vnímám s laskavostí sebe a své pocity. Dokážu (alespoň se o to snažím) je vyjádřit pohybem, tancem, slovem, zvukem, pohledem, svojí přítomností.... Dovolím si to a mám na to právo.

Toužím o sobě vědět víc. Poznat, co se uvnitř mě děje, a být kamarádem sám se sebou. Následně pak i s ostatními v mém okolí. Když budu dobře znát sám/sama sebe, dokážu lépe pochopit druhé...

Pomáhá mi sebevyjádřit se a cítit, vnímat sebe i své niterné potřeby. Projevením se (jakoukoliv formou) i s ohledem na prostředí, kde se momentálně nacházím, se mohu spontánně uvolnit ve svém těle a tím najít klid - ukotvenost - vyváženost - uvnitř sebe.

Je pro mne v tu chvíli velmi důležitý pocit bezpečí a důvěry tam, kde si dovolím vyjádřit sám/sama sebe, své pocity a vnitřní potřeby. Stojím o podporu a ochranu od mých blízkých a mého okolí.

Oceňuji, když naleznu nezištnou pomoc, důvěru a podporu ve škole i mé rodině. Naše vzájemná úcta mi pomáhá překonat obavy a nepříjemné pocity z neznáma.

Mým přirozeným stavem uvnitř i navenek je harmonie, vnitřní síla, radost, touha po poznání a tvořivost...

Vytvořili jsme společný obraz a nahlédli do sebe - svého nitra.

Doprovázely nás překrásné meditační skladby hudebníka MAOK, vzájemná úcta a laskavost...

Tvůrci a průvodci projektu:
akad. malíř Vojtěch Horálek a Petra Varsányiová

a1 copy copy copya2 copy copy copya3 copy copy copya4 copy copy copya5 copy copy copya6 copy





Den s Harry Potterem ve 3. A

Dne 14.3. se 3.A ocitla v Bradavicích. Společně se žáky jsme prožili den s Harry Potterem. Začali jsme cestou do Bradavic a rozdělením do příslušných kolejí pomocí kouzelného klobouku. Následně jsme pokračovali sestavováním znaků jednotlivých kolejí, čtením prvního dílu knihy s názvem Harry Potter a kámen mudrců a vyplňováním pracovního listu, kde jsme nejen museli doplňovat vyjmenovaná slova, ale i počítat. Při tělesné výchově jsme si zahráli zjednodušený „Famrfpál“, v hudební výchově jsme zpívali a hráli na trubky různé rytmické písně v melodiích z filmu a vše jsme zakončili vyrobením si kouzelné hůlky. Pokračovali jsme i večer při přespávání ve škole. Žáci museli splnit stezku odvahy, zachránit jednorožce ze zapovězeného  lesa a vymyslet si vlastní kouzlo. Moc jsme si to užili.  

HP1HP2HP3HP4HP5