Aktuálně ze školy

Den bez batohů se opravdu vydařil!

Žákovská rada naplánovala na pátek 10. května další z řady netradičních dnů, tentokrát den bez batohů. Nikdo si neuměl představit, co všechno dokáže dětská fantazie vymyslet. A čím žáci školní batohy a aktovky nahradili? K vidění byly cestovní kufry, přenosky na zvířata, dětská auta na provázku, podběráky na ryby, autochladničky, jedna zánovní popelnice, dva nákupní vozíky, box na pečivo, kočárky na panenky, hrnce, basy na pivo, obaly hudebních nástrojů, vytírací kbelík, PC case, vlastnoručně stlučená dřevěná nůše, mikrovlnná trouba, buben z pračky a mnoho dalších alternativních zavazadel. Všichni se náramně bavili, cíl akce byl tedy splněn.

1715450788451171545078848117154507885101715450788535171545078856517154507885971715450788627171545090994817154509099641715450909977171545090998917154509100051715450910021171545106042117154510604601715451060487171545106051417154510605391715451060567

Obora Žleby

Za bílými jeleny se do Žleb vypravili žáci 4. A a 4. C. Přijeli nadšení a napsali:
Průvodci nám představili zvířata ze záchranné stanice Lipec. Poté jsme se dozvěděli, z čeho a jak se vyrábí luk a vyzkoušeli si střelbu z luku. Někteří jsme se vyfotili s dravcem na ruce. Poté jsme se s průvodcem odebrali k oboře, pozorovali jsme bílé jeleny při krmení a povídali jsme si o nich. Nakonec nám průvodci ukázali lety dravců a sov a povídali nám o jejich životě. Moc se nám vše líbilo.

zleby 1zleby 2zleby 3zleby 5zleby 6zleby 7zleby 8zleby 9

No Backpack Day - Den bez batohů

No Backpack_Day

Škola v přírodě na Benecku

Ve dnech 15. – 19. 4. jsme se my z 2. C a 4. A vydali na školu v přírodě do Krkonoš. Téma celého týdne bylo Cesta kolem světa. Na letišti jsme zažili kontrolu pasů, čekání v bezcelní zóně i nástup do letadla. Navštívili jsme Brazílii, Japonsko a Jihoafrickou republiku. V Japonsku jsme měli k večeři rizoto a místo příborů dřevěné hůlky. A večer byla skvělá „bojovka“ – hledání pokladu císaře Naruhyta.

Na škole v přírodě jsme si užili spoustu her, dobrodružství, učení, legrace a výborného jídla. 

svp1svp2svp3svp4svp8svp9svp91svp92

Zvířata na dlani

Během výuky přírodopisu měly děti ze 6. A i 6. C možnost sáhnout si na hady, pohladit činčilu, překonat svůj strach z pavouků – sklípkanů, pozorovat štíra i škrtiče při lovu kořisti, obdivovat zblízka agamu nebo gekončíky. Roztomilý králíček v náruči už byl jen třešničkou na dortu dvouhodinovky plné zážitků. Díky paní Novotné jsme prostě měli zvířátka doslova na dlani.

zvířata1zvířata2zvířata3zvířata4zvířata5

Workshop ve 3.C - "Tvoříme společný obraz"

Celý den jsme pracovali - tvořili s naším fyzickým tělem, emocemi, pocity, zvukem, barvami, energiemi, sebevyjádřením, vodou v našem těle a přenosem informací, které přijímáme z venkovního světa.

Téma, které by měl umět uchopit každý z nás - díváme se vnitřním zrakem do sebe, vnímáme své tělo, pocity, potřeby, vyladění, zvuky, vibrace, své kamarády, prostor... Propojujeme se v energiích...

Jsme tu společně, ale zároveň každý sám za sebe... Jsem JEDINEČNÝ/Á a moje role v tomto životě JE DŮLEŽITÁ a NEOPAKOVATELNÁ...

Mám rád/ráda sám/sama sebe, své tělo, vnímám s laskavostí sebe a své pocity. Dokážu (alespoň se o to snažím) je vyjádřit pohybem, tancem, slovem, zvukem, pohledem, svojí přítomností.... Dovolím si to a mám na to právo.

Toužím o sobě vědět víc. Poznat, co se uvnitř mě děje, a být kamarádem sám se sebou. Následně pak i s ostatními v mém okolí. Když budu dobře znát sám/sama sebe, dokážu lépe pochopit druhé...

Pomáhá mi sebevyjádřit se a cítit, vnímat sebe i své niterné potřeby. Projevením se (jakoukoliv formou) i s ohledem na prostředí, kde se momentálně nacházím, se mohu spontánně uvolnit ve svém těle a tím najít klid - ukotvenost - vyváženost - uvnitř sebe.

Je pro mne v tu chvíli velmi důležitý pocit bezpečí a důvěry tam, kde si dovolím vyjádřit sám/sama sebe, své pocity a vnitřní potřeby. Stojím o podporu a ochranu od mých blízkých a mého okolí.

Oceňuji, když naleznu nezištnou pomoc, důvěru a podporu ve škole i mé rodině. Naše vzájemná úcta mi pomáhá překonat obavy a nepříjemné pocity z neznáma.

Mým přirozeným stavem uvnitř i navenek je harmonie, vnitřní síla, radost, touha po poznání a tvořivost...

Vytvořili jsme společný obraz a nahlédli do sebe - svého nitra.

Doprovázely nás překrásné meditační skladby hudebníka MAOK, vzájemná úcta a laskavost...

Tvůrci a průvodci projektu:
akad. malíř Vojtěch Horálek a Petra Varsányiová

a1 copy copy copya2 copy copy copya3 copy copy copya4 copy copy copya5 copy copy copya6 copy





Den s Harry Potterem ve 3. A

Dne 14.3. se 3.A ocitla v Bradavicích. Společně se žáky jsme prožili den s Harry Potterem. Začali jsme cestou do Bradavic a rozdělením do příslušných kolejí pomocí kouzelného klobouku. Následně jsme pokračovali sestavováním znaků jednotlivých kolejí, čtením prvního dílu knihy s názvem Harry Potter a kámen mudrců a vyplňováním pracovního listu, kde jsme nejen museli doplňovat vyjmenovaná slova, ale i počítat. Při tělesné výchově jsme si zahráli zjednodušený „Famrfpál“, v hudební výchově jsme zpívali a hráli na trubky různé rytmické písně v melodiích z filmu a vše jsme zakončili vyrobením si kouzelné hůlky. Pokračovali jsme i večer při přespávání ve škole. Žáci museli splnit stezku odvahy, zachránit jednorožce ze zapovězeného  lesa a vymyslet si vlastní kouzlo. Moc jsme si to užili.  

HP1HP2HP3HP4HP5